lördag, mars 14, 2009

Vad är normal storlek?


Houston, we have a problem…

”Välj ALLTID din normala storlek, detta plagg är normalt i storleken”, hälsar Stylebystars. Den beskrivningen säger mig inte ett dyft. Jag vet ärligt talat inte vad min normala storlek är.

Ta H&M till exempel, ett ställe där jag antar att de flesta av oss någon gång har handlat. Ibland kan jag ha storlek 36 hos H&M, ibland är det storlek 40 som gäller.

Vad är min normala storlek då, Stylebystars?

Small, medium och så vidare är bara ord. De säger egentligen ingenting. Storlekar kan skilja väldigt mycket mellan olika plagg och märken, vilket är ett problem om du shoppar online och inte kan prova kläderna före köp.

Jag gillar nätbutiker som skriver ut exakta mått på plaggen. Det är snudd på skottpengar på ställen som inte orkar erbjuda kunderna den servicen. Eller som snålar med bilder.

Inga kommentarer: