söndag, mars 15, 2009

Strumpbyxor


Dagens Nyheter skriver inte bara reklamtexter. Tidningen har också testat strumpbyxor. Billigaste nylonet blev bäst i test medan den dyraste strumpan kom näst sist. Eller för att ta det märkesvis: H&M sopade banan med Twilfit och Oroblú.

Jag har ett par nylonstrumpor med söm bakpå från det sistnämnda märket som jag gillar skarpt. Kanske beroende på att jag vårdar dem ömt då de mina dyraste strumpor i byrålådan.

Strumpbyxorna ovan är från Lindex, min favoritbutik när det gäller nylonköp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Just nylonstrumpor är något jag aldrig blir riktigt nöjd med. Antingen åker de ner eller är för höga upptill. Skönt att höra att det iaf inte är värt att slänga ut mer pengar än H&M-priset på dem, det är min erfarenhet med nämligen..

Anonym sa...

Testa Lindex! Det är mitt tips. Där köper jag mitt nylon och blir sällan besviken.

H&M:s strumpbyxor har jag aldrig testat.

Anonym sa...

Strumpor med söm. Absolut det snyggaste som finns. ;-)

Anonym sa...

Notera att testet publicerades av Göteborgsposten först... Så frågan är om det verkligen är DN som gjort det.