onsdag, februari 25, 2009

Ellos leker ockrare


Hoppas ingen tar illa upp om det inte kommer att handla särskilt mycket om Ellos på en blogg nära framöver. Ellos har sumpat sin trovärdighet hos mig.

För andra gången på mindre än sex månader har jag fått ett erbjudande därifrån om att låna pengar till villkor som får storbankerna att framstå som jultomten.

”Har du utrymme för 259 kronor i månaden? I så fall kan du låna 8 000 kr på 5 år. Eller så kanske vill låna ett helt annat belopp. Ellos Privatlån har lån från 2 000 upp till 20 000 kr på 1-5 år [...]. Våra kunder vänder sig till oss när de av någon anledning behöver ett tillfälligt lån”.

Hur djävla puckad får man bli?! (Ursäkta ordvalet, mamma!) Skicka sådana här skit till mig! Jag är förolämpad.

Ocker! Det är allt jag har att säga med en nominell årsränta på 30 procent. Luktar svindyra SMS-lån lång väg. Jag vill inte ha sådant här trams i min brevlåda. Har inte bett om att få den.

Inga kommentarer: